Dienstverlening
Als (financieel) maatschappelijk werkster bied ik ondersteuning bij het voeren van uw thuisadministratie en vragen daar omtrent. Dit kan gaan om een eenmalig huisbezoek bij een vraag, een paar huisbezoeken als u iets uitgezocht wilt hebben en regelmatige huisbezoeken om u te ondersteunen bij uw hele administratie. Ik kan u helpen bij verschillende zaken. U kunt dan denken aan:
- Opruimen en ordenen, wat moet u bewaren, en wat kan weg?
- Overzicht maken van uw inkomsten en uitgaven.
- Verzorgen van declaraties bij uw zorgverzekering.
- Wijzigingen doorgeven rondom Huur- en Zorgtoeslag.
- Vragen rondom de eigen bijdrage CAK (WMO, Zorg met verblijf).
- Regelen van automatische afschrijvingen.
- Bekijken of u in aanmerking komt voor inkomensondersteunende regelingen en die aanvragen.
- Voorzieningen zoals bijv. Regiotaxi, woningaanpassing en hulpmiddelen voor u aanvragen.
- PGB aanvragen, verzorgen en beheren van uw PGB administratie.
- Ondersteuning bij administratie en verantwoording als u bewindvoerder bent.
- Wensen op papier zetten ten aanzien van uitvaart en nalatenschap (testament).
- Regelen van de uitvaart en administratieve zaken na een overlijden. Bijvoorbeeld een huis ontruimen en opleveren of verkopen, nalatenschap aan erven uitbetalen enz.(executeurschap).
- Wettelijk vertegenwoordiger zijn als u niemand heeft die uw zaken kan behartigen (d.m.v. een levenstestament).
- Verzorgen van de belastingaangifte.
- (Vervangende) Mantelzorg. (Mocht u hier gebruik van willen maken, neemt u dan even contact met mij op voor een oriënterend gesprek)
- Enz. enz.
Doelgroep
Ik werk voornamelijk voor 55-plussers woonachtig te Delft. Maar ook als u jonger bent, familie of mantelzorger, kan ik u helpen bij de hiernaast genoemde onderwerpen
Ook als u een PGB heeft kunt u mij inhuren.